Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Comenius


socratesW roku szkolnym 2011/12 nasza szkoła rozpoczęła realizację projektu LLP Uczenie się przez całe życie pt.: Matematyka, Nauka i Świat. W projekcie uczestniczą uczniowie i nauczyciele z siedmiu europejskich krajów: Francji, Grecji, Hiszpanii, Polski, Słowenii, Wielkiej Brytanii i Włoch. Koordynatorem projektu jest Liceum Ogólnokształcące nr III im. Wł. Broniewskiego w Ostrowcu Świętokrzyskim. Realizacja projektu będzie trwała dwa lata. Zaplanowane są następujące wizyty robocze: Włochy - październik 2011, Hiszpania – luty 2012, Wielka Brytania – kwiecień 2012, Słowenia – październik 2012, Grecja – luty 2013, Francja – kwiecień 2013 i Polska – czerwiec 2013.

Projekt zatytułowany: „Matematyka, Nauka i Świat ” jest poświęcony roli matematyki w codziennym życiu: w przyrodzie, architekturze, muzyce i sporcie. Uczniowie poznają praktyczne zastosowania matematyki, nauczą się samodzielnie prowadzić badania. Poznają związki matematyki ze sztuką, przyrodą i ekonomią. Uczniowie i nauczyciele poznają tradycje, kulturę i historię krajów partnerskich. Poznają dorobek sławnych matematyków, także kobiet,  zapoznają się z rolą kobiet w rozwoju nauk matematyczno - przyrodniczych.

Młodzież pozna także zastosowania matematyki w ekonomii. Porówna ceny i koszty utrzymania w każdym z krajów . To oznacza uczenie się nowych pojęć takich jak  Consumer Price Index ( wartość średniej zmiany cen płaconych przez współczesnych konsumentów za koszyk podstawowych dóbr i usług). To także oznacza interesujące aktywności: decydowanie które  produkty są ważne dla każdego narodu, zbieranie cen, obserwowanie,  jak się zmieniają.  Młodzież przyjrzy się także kursom walutowym aby lepiej porównać koszty utrzymania w krajach UE.

 

The project entitled ”Mathematics, Science and the World” is to investigate manifestations of Mathematics in our everyday life and the world that surrounds us- in nature, Art, Architecture, Music, Sport. The project is divided into two parts; in the first year we will study symmetries in the world around us and study applications of Maths in Art by investigating tessellations and the sacred tiles in Islamic Art.  We will link Mathematics and Sport, using the 2012 Olympic Games. Through presentations and activities we will get to know mathematicians and scientists, especially women from our partner countries.
The second year of the project will deal with financial aspect of Mathematics. Students will compare the prices and costs of living in their countries learning new concepts like the Consumer Price Index. This also involves interesting activities, i.e. deciding which products are important for a given nation, collecting prices, observing how they are changing.

 

mMłodzi parlamentarzyści z „Bronka”
W dniach 22 – 28 kwietnia uczniowie klasy politechnicznej Liceum Ogólnokształcącego nr III im. Wł. Broniewskiego: Igor Bernacki, Konrad Deroń oraz Bartosz Jabłoński uczestniczyli w Wizycie Roboczej programu Comenius, odbywającej się w Newcastle, w Wielkiej Brytanii. W tym roku szkoła  realizuje projekt zatytułowany: „Matematyka, Nauka i Świat ” poświęcony roli matematyki w codziennym życiu: w przyrodzie, architekturze, ekonomii,  muzyce i sporcie.  Podczas wizyty w Anglii młodzież prezentowała dokonania sławnych  matematyków ze swoich krajów. Polscy uczniowie przedstawili sylwetki dwojga wybitnych matematyków polskich: Zofii Kuratowskiej oraz Stefana Banacha. Kolejnym zagadnieniem omawianym podczas wizyty były Igrzyska Olimpijskie, które w tym roku odbędą się w Anglii. Młodzież grecka przypomniała historię igrzysk olimpijskich, a uczniowie z pozostałych szkół sylwetki sławnych olimpijczyków, pochodzących z ich krajów. Młodzież zwiedziła Newcastle oraz Durham, gdzie podziwiała katedrę oraz zamek. Następnie odwiedziła Beamish Muzeum, gdzie miała możliwość poznania życia w Anglii w XIX wieku. Jednak najważniejszym wydarzeniem był Młodzieżowy Parlament Europejski, który odbył się w Shotton Hall. Uczestniczyło w nim ponad 100 uczniów z kilkunastu krajów europejskich. Młodzież miała za zadanie podzielić pieniądze na edukację, pracując zgodnie z procedurami stosowanymi podczas obrad Parlamentu Europejskiego. Ze swojego zadania wywiązała się wzorowo, wszyscy uczniowie pracowali z ogromnym zaangażowaniem.

Warning: No images in specified directory. Please check the directoy!

Debug: specified directory - http://broniewski.ostrowiec.pl/images/2012/comenius


Bezpośrednie spotkania młodzieży z siedmiu krajów europejskich oraz dzielenie się wiadomościami i informacjami jest bezcenne. Uczniowie mają możliwość wymiany doświadczeń. Spotykają się z młodzieżą o podobnych zainteresowaniach. Poznają możliwości zastosowania matematyki w życiu codziennym.

 

mMłodzież z Bronka odwiedziła Grecję
Liceum Ogólnokształcące nr III im. Wł. Broniewskiego jest liderem w realizacji projektów europejskich. To dzięki nim uczniowie i nauczyciele mogą na tak szeroką skalę współpracować z wieloma partnerami zagranicznymi, doskonalić znajomość języków obcych, podróżować po Europie składając wizyty w szkołach partnerskich, poznawać inne kultury, obyczaje, łamać stereotypy, być Europejczykami z prawdziwego zdarzenia!
Drugi rok realizacji projektu Comenius pt.: Matematyka, Nauka i Świat uczniowie Bronka rozpoczęli spotkaniem partnerskim na greckiej wyspie Kefalonia. Gospodarzem tego wyjazdu było I Liceum „Marinos Korgialenios” w Argostoli, stolicy tej pięknej wyspy, a uczestnikami – uczniowie z Grecji, Włoch, Hiszpanii, Anglii, Słowenii, Polski i Francji.  Ostrowieckie liceum reprezentowały: Małgorzata Mularska – koordynator projektu, Karolina Jagiełło i Paulina Dziółko – uczennice klasy drugiej o profilu politechnicznym oraz Katarzyna Makowska – uczennica klasy trzeciej o profilu biologiczno – chemicznym. Tematem przewodnim tego spotkania była symetria w przyrodzie. Młodzież zwiedziła Park Narodowy na wyspie Kefalonia, uczestniczyła w warsztatach zorganizowanych dla nich przez pracowników Centrum Edukacji Ekologicznej w Argostoli, wysłuchała prezentacji na temat symetrii w przyrodzie przygotowanych przez uczniów ze wszystkich szkół partnerskich. Spotkanie dało możliwość poznania greckiego systemu edukacji, organizacji i struktury szkoły, obejrzenia bazy lokalowej i wyposażenia placówki. Obejrzeliśmy występ uczniów przygotowany przez szkołę grecką, tradycyjne pieśni oraz tańce w strojach ludowych. Uczestnicy wizyty mieli także przyjemność zobaczyć przepiękne pejzaże, z których słynie Grecja oraz posmakować specjalności kuchni greckiej.

Warning: No images in specified directory. Please check the directoy!

Debug: specified directory - http://broniewski.ostrowiec.pl/images/2012_13/comenius/01


Bezpośrednie spotkania młodzieży z siedmiu krajów europejskich oraz dzielenie się wiadomościami i informacjami jest bezcenne. Uczniowie mają możliwość wymiany doświadczeń. Spotykają się z młodzieżą o podobnych zainteresowaniach. Poznają możliwości zastosowania matematyki w życiu codziennym. Nawiązują przyjaźnie, doskonalą umiejętność posługiwania się językiem obcym.
A oto wrażenia jednej z uczestniczek wyjazdu, Kasi Makowskiej:
Nasza podróż do Grecji rozpoczęła się 6 września. Tego dnia o szarym, deszczowym świcie opuściłyśmy Ostrowiec by udać się do Warszawy na lotnisko. Samo oczekiwanie na lot dostarczyło nam wiele rozrywki w postaci miłej pogawędki z bardzo towarzyskim Włochem. Po niedługim locie powitały nas przepiękne, wypełnione słońcem Ateny, których nie sposób nie pokochać od pierwszego wejrzenia. Kilka godzin czekania na kolejny lot upłynęło nam na łapaniu greckich promieni słońca. Wieczorny lot na Kefalonię był kolejnym cudownym elementem podróży. Na lotnisku zostałyśmy powitane przez naszych uczniów z wymiany wraz z ich rodzicami i nauczycielem biologii.
Od tego momentu zaczął się najpiękniejszy tydzień mojego życia. Tydzień, który został w mojej pamięci dzięki przepięknej pogodzie (pełnym słońca dniom i gorącym, towarzyskim nocom), dzięki podróżom do magicznych zakątków, dzięki gorącym plażom, ale przede wszystkim- dzięki cudownym, życzliwym ludziom, bez których nic nie byłoby takie samo. To oni otoczyli nas opieką i pokazali wszystko co najpiękniejsze w Grecji. Ale dali nam również o wiele więcej- dali nam swoją szczerą przyjaźń, która jest najcenniejszym i najpiękniejszym prezentem. Po tygodniu pełnym rozmów, wspólnych wyjść musieliśmy się pożegnać. Nie brakowało łez, ale wciąż mieliśmy świadomość, że już wkrótce- w lutym- znów się zobaczymy, tym razem w Polsce, gdzie przywitamy naszych przyjaciół równie serdecznie jak oni nas.
Wizyta Grecji to niezaprzeczalnie najpiękniejsze wspomnienie mojego życia. I choć należę do osób, które lubią zmieniać wciąż swoje otoczenie, to wiem, że Argostoli to miasto, do którego wrócę na pewno. Kto wie, czy nie na resztę życia. Cóż, pora zacząć naukę języka greckiego.